رئیس شورای استان زنجان: انتصاب مدیران توانمند فارغ از گرایش سیاسی در دستورکار دولت باشد
شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
شورای استان زنجان

عابدینی با اشاره به انتصابات دولت خواستار به کارگیری مدیران توانمند در شهرستان‌ها شد و گفت: از مقام عالی دولت در استان می‌خواهیم که فارغ از افکار سیاسی مدیرانی را منصوب کنند که دغدغه مردم را داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، جلسه اعضای شورای اسلامی استان زنجان با معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان برگزار شد.

در این جلسه معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا سلام الله علیها و شهید سردار سلیمانی گفت: امیدواریم سیره ایشان الگوی عملی زندگی ما باشد.

رفیعی شوراها را نهادی مدنی دارای کارکرد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، آموزشی و رفاهی برای کمک به پیشبرد برنامه های مذکور در شهرها و روستاها برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با پیگیری اعضای شوراها در اقصی نقاط استان شاهد پیشرفت و اعتلای استان و افزایش امید و رضایتمندی در مردم  باشیم.

وی همچنین با اشاره به ضرورت شکل‌گیری و تقویت احزاب در جامعه تصریح کرد: با نبود احزاب پاسخگویی به افکار عمومی نیز مختل می شود. بنابراین ارتباط با احزاب و تقویت این امر جزو برنامه های ماست.

معاون سیاسی استاندار زنجان همچنین گریزی به انتصابات زد و گفت: تغییر و تحول متناسب با رویکرد و گفتمان دولت ها طبیعی است اما قطعاً توانمندی، کارآمدی و پاکدستی افراد به عنوان اولویت ملاک‌های آن ها در انتصابات مد نظر قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: تمرکز ما بر جلب رضایت عمومی است و استاندار محترم توسعه و رونق اقتصادی و افزایش درآمد سرانه مردم استان را درولویت‌های کاری خود قرار داده‌اند.

رفیعی همچنین با اشاره به آسیب های اجتماعی مبتلا به در جامعه ابراز کرد: در پی بررسی و ترمیم این مشکلات هستیم.

 رئیس شورای اسلامی استان زنجان در این جلسه با اشاره به انتصابات دولت خواستار به کارگیری مدیران توانمند در شهرستان‌ها شد.

 اسکندر عابدینی تصریح کرد: از مقام عالی دولت در استان می‌خواهیم که فارغ از افکار سیاسی مدیرانی را منصوب کنند که دغدغه مردم را داشته باشند.

وی با اشاره به مشکلات شهرستان ماهنشان اظهار کرد: در  تقسیمات کشوری سال‌هاست برخی دهستان‌ها مانند "قلتوق" و "بوغداکندی" و روستاهایی از زنجانرود درانتخابات با شهرستان ماهنشان هستند اما در تخصیص اعتبارات باسایر شهرستان‌ها و این خود باعث عقب ماندگی این روستاها شده همچنین دهستان "اوریادپری" نیز بعد از گذشت چند دهه هنوز نتوانسته تبدیل به بخش شود و همواره عقب‌مانده است.

 عابدینی همچنین با اشاره به دغدغه ۱۶ هزار فرهنگی استان ابراز کرد: امیدواریم با انتخاب مدیرکل توانمند چالش‌های سال‌های اخیر را نداشته باشیم.

 نماینده شهرستان طارم در شورای استان با اشاره به اینکه بخش چورزق ۴۰ درصد جمعیت شهرستان را تحت پوشش دارد گفت: متاسفانه امکانات، صنایع و سایر ملزومات اعم از نیروی انسانی و تجهیزات نیروی انتظامی در این بخش پاسخگوی نیاز مردم نیست.

 محمدی همچنین به آسیب‌های اجتماعی ناشی از مهاجرت پذیری شهرستان اشاره و خواستار رفع معضلات شد.

 وی گردشگری را بهترین ظرفیت برای رفع مشکل بیکاری برشمرد و تصریح در صدور مجوزهای مراکز رفاهی را ضروری دانست. بهرامی دیگر عضو شورای استان با اشاره به ضعف کارکرد تشکل‌های فرهنگی سیاسی گفت: شوراهای یکی از این تشکل‌های مردمی هستند که متناسب با جایگاه قانونی خود رشد نکرده‌اند.

 وی ادامه داد: حذف ردیف بودجه شوراها و کم توجهی به شوراها در استان‌ها انگیزه فعالیت را از آنان سلب می‌کند. نماینده شهرستان ایجرود در شورای استان همچنین با اشاره به وضعیت واحدهای تولیدی این شهرستان گفت: برخی از این واحد ها به‌ویژه سیمان خمسه در جذب نیروی بومی ضعیف عمل کرده و خصوصی بودن را دلیلی برای بی‌توجهی به مردم و مسئولان می‌دانند این در حالی است که منابع طبیعی منطقه در اختیار آن‌ها قرار گرفته در حالی که مردم محلی از مزایای این واحدها بی‌بهره‌اند.

نجفی عضو شورای شهر زنجان در ادامه با انتقاد از سیاست‌زدگی استان گفت: در این شرایط که فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی کمرنگ و سیاست پررنگ است دچار کدورت می‌شویم. از این رو خواهان ایجاد توازن در حوزه سیاسی استان هستیم.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی