استاندار مازندران: حرکت شوراها در مسیر تکاملی است / افزایش توجه مردم به جایگاه شوراها
سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
سیدمحمود حسینی‌پور

حسینی‌پور با بیان اینکه شوراها با تمام کاستی ها در مسیر تکاملی حرکت می کنند گفت: در سال های اخیر مردم بیش از پیش به جایگاه شوراها آگاه شده اند و می دانند که کلید حل بسیاری از مشکلاتشان در دست شوراهاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها،  سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در اولین جلسه شورای استان مازندران که با دستور کار انتخاب هیئت رئیسه و نمایندگان این استان در شورای عالی استان ها برگزار شد در جمع منتخبین شورای استان، با بیان اینکه شورای اسلامی شهرها و روستاها، تمرین مردم سالاری دینی به معنی حقیقی کلمه و سپردن مسئولیت‌های مهم اجتماعی، فرهنگی و خدماتی شهرها و روستاها به نمایندگان مردم است، گفت: انجام مأموریت‌های بزرگ در حوزه مأموریتی که منجر به گشایش در زندگی مردم و توسعه شهرها شود، از جمله رسالت‌های شماست چرا که این شورا شأن استانی دارد و نمایندگی استان مازندران در شورای مرکزی را دنبال می‌کند.

حسینی‌پور افزود: اگرچه عملکرد چند ساله شوراها نشانگر یک فراز و فرود است و با نقطه مطلوب فاصله داریم، لیکن حرکت شوراها در مسیر تکاملی است.

استاندار مازندران یادآور شد: جایگاه شوراها هر آنچه که پیش‌تر می‌رویم برای مردم بیشتر قابل توجه می‌شود، چرا که مردم به جایگاه و نقش شوراها در مدیریت شهری پی برده‌اند و معتقدند بسیاری از گرفتاری‌هایشان در حوزه‌های مدیریت شهری به وسیله شوراها حل می‌شود.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر، عملکرد برخی از اعضای شوراهای اسلامی به آن نگاه مثبت اندکی خدشه وارد کرده است، خاطرنشان کرد: وقتی مردم مسئولیت کارهایشان را به ما سپردند توقع و حقشان این است که ما نماینده‌های شایسته‌ای برایشان باشیم.

استاندار تاکید کرد: هر مسئول در هر جایگاهی در نظام جمهوری اسلامی باید به گونه‌ای عمل کند که موجب تقویت اعتماد عمومی و امید مردم نسبت به آینده باشد و طوری رفتار کنیم که مردم نسبت به سرنوشت خود امیدوار باشند.

وی با بیان اینکه افتادن در مسیرهای اشتباه و حواشی موجب می‌شود تا شورا از وظیفه و رسالت راستین خود که نظارت بر مدیریت شهری در جهت مصالح مردم است بازماند، خاطرنشان کرد: نظارت بر شهرداری‌ها به هر میزان که کاهش یابد به همان اندازه موجب تضییع حقوق مردم می‌شود.

حسینی‌پور تاکید کرد: هر جا که به روند نظارت در کشور ما خدشه وارد شد، انحراف و فساد از همان جا بروز پیدا کرد.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی