رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری: دیدار رئیس شورای اسلامی استان و اعضای شورای شهرکرد با خانواده شهید لندی
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
لندی

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و تعدادی از اعضای شورای شورای شهرکرد با خانواده شهید لندی دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، حسینعلی رضایی رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، فرهاد رئیسی عضو شورای اسلامی استان و عضو هیئت تطبیق شهرستان شهرکرد، ماشاء‌الله ایزدی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان، مصطفی حیدری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهرکرد با خانواده شهید لندی دیدار کردند.

ماشاء‌الله ایزدی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد در این دیدار اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت جلوه‌هایش بار دیگر در جامعه اسلامی در راه خدمت به مردم به منصه ظهور رسید و این بار فرزند خانواده لندی با ایثار وفداکاری ثابت کرد فداکاری منحصر به دوره و فرد خاصی نیست بلکه فرهنگ ایثار و شهادت، افتخارآفرینی و خدمت صادقانه به مردم در همه زمان‌ها ساری و جاری است.

وی افزود: حتی یک نوجوان با ایجاد چنین حماسه‌ای می‌تواند شهره جهانی در دنیا شود و در اذهان عمومی فضای امن و آرامش و حس نوع دوستی را برای سایر افراد فراهم کند.

مصطفی حیدری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه بیان کرد: تکریم خانواده‌های معظم شهدا علاوه بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سبب توجه به معنویات، ارزش‌ها و باورهای دینی در آحاد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: پیشرفت و سربلندی ایران‌ اسلامی در عرصه‌های مختلف مدیون خون شهداست و گرامیداشت یاد و خاطره ازجان‌گذشتگی‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام و پاسداشت اهداف آنان و زنده نگه داشتن یاد نوجوانان فداکاری چون علی لندی وظیفه و تکلیف آحاد مردم و به‌ویژه مسئولان است.

حیدری گفت: نامگذاری یک ایستگاه آتش‌نشانی و یا خیابانی در شهرکرد به نام شهید لندی برای زنده‌نگه‌داشتن نام این نوجوان فداکار یک اقدام فرهنگی است که از سوی مجموعه مدیریت شهری انجام خواهد شد.

فرهاد رئیسی عضو هیئت تطبیق شهرستان شهرکرد نیز در ادامه تصریح کرد: امروز کشور ما اگر بعد از ناملایمات متعدد توانسته خود را حفظ کند و به عنوان یک کشور فرهنگی در دنیا مطرح شود به دلیل حضور افرادی چون علی لندی است.

وی گفت: بسیاری از افراد چون خانواده لندی در حین ساده‌گی  فرزندانی را پرورش می‌دهند که برای نجات جان هم نوع خود ار جان خود می‌گذرد و زمانی که خبر شهادت علی منتشر شد همه مردم علی را همچون فرزند خود می‌دانستند و احساس کردند تکه‌ای از بدنشان جدا شده است.

اکبر ایازی مدیر ارتباطات شهرداری شهرکرد نیز در ادامه گفت: حرکت در مسیر خدا و یاری رساندن به انسان‌‌ها به حق، گام نهادن در مسیر الهی و جاده خلوص، صداقت و مردانگی است که فرزند عزیز شما نیز برای نجات جان هم‌نوع خود، با شهامتی مثال‌زدنی دل به آتش زد و جان خود را در این مسیر فدا کرد که این حادثه از سویی غم‌انگیز و از سویی افتخارآمیز است.

ایازی خاطرنشان کرد: شهید علی لندی یکبار دیگر خاطرات نوجوانان فداکاری همچون فهمیده‌ها در دوران دفاع مقدس و حججی‌ها در دفاع از حرم آل‌الله را زنده کرد و نشان داد که ایرانی مؤمن آنجا که پای خطرپذیری برای نجات جان هم نوع خود در میان است عزمی راسخ و شجاعتی مثال‌زدنی را تجسم می‌بخشد و در راه خدا متاع جان را بی‌چند و چون عرضه می‌کند.

خانواده شهید لندی ضمن تشکر از همدردی مردم با این خانواده از مسئولین استان خواستند تا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات فرهنگی را در دستور کار قرار دهند.

در پایان رئیس شورای اسلامی استان و اعضای شورای اسلامی شهرکرد و با اهداء لوح سپاس از خانواده شهید علی لندی قدردانی کردند.
پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی