رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری: ۷۳۰ پروژه نیمه‌تمام و شروع نشده در چهارمحال و بختیاری وجود دارد
دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
شهریار

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: در استان حدود ۷۳۰ پروژه نیمه تمام به علاوه آن‌هایی که شروع به کار نشده با اعتبار مورد نیاز بالای ۵ هزار میلیارد تومان، وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ، علی شهریارپور، عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی و بررسی مسائل و مشکلات کلان شهرستان‌های ده‌گانه استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: شورای استان یک نهاد نظارتی خوب و یک بازوی اجرایی مناسب است، قطعا رویکرد شوراها باید بر روی مسائل کلان استان باشد که این می‌تواند موجب توسعه استان شود.

وی بیان داشت: باید جایگاه استان را تا بیست سال آینده پیش‌بینی کرد و هدف این باشد که در برنامه‌ریزی‌های توسعه می‌خواهیم استان را به کجا برسانیم، در حقیقت باید یک برنامه اجرایی برای استفاده از پتانسیل شهرستان‌ها داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نظام فنی و اجرایی این سازمان یکی از ابزارهای موفق برای ساختار اجرایی است، همیشه نباید تفکر به سمت بودجه باشد بلکه باید در کنار این مباحث عوامل تکمیلی و تاثیرگذار را در نظر گرفت.

شهریارپور خاطرنشان کرد: تنگناها و خلاء‌های زیرساختی و حساسی در استان وجود دارد و با وجود این‌ها هر چه بر روی موارد دیگر کار شود، به نتیجه مثبت نخواهیم رسید، اگر جاده ارتباطی استان با دیگر استان‌های دیگر درست نباشد، هر قدر بر روی کشاورزی، گردشگری و... کار شود این‌ها توسعه نمی‌یابند.

وی ادامه داد: متاسفانه در سال‌های گذشته به این نکته کمتر توجه شده است، اگر امروز شاهد کمتر توسعه یافتگی استان هستیم به دلیل عدم وجود جاده‌های ارتباطی قوی، عدم حمایت فرودگاه و عدم وجود خطوط ریلی در این استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان افزود: با یک بررسی کوچک می‌توان فهمید که مواد اولیه و محصولات تولیدی با وجود خطوط ریلی هزینه حمل و نقل آن‌ها به 20 درصد هم نمی‌رسد اما استان چهارمحال و بختیاری چون فاقد این خطوط ریلی است هزینه‌های گزافی متحمل می‌شود.

شهریارپور تصریح کرد: باید بر روی زیرساخت‌ها و پروژه‌های بزرگ کار کرد، پروژه‌هایی که بتواند برای استان مفید باشد، در زمینه ارتباطی تمام شهرستان‌ها در زمینه جاده‌ها کار را شروع کردند و اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

وی عنوان داشت: راه آهن استان به عنوان یک مطالبه اساسی در سه سال اخیر دچار تحول شد که در سال گذشته 395 میلیارد تومان اعتبار، تخصیص گرفت و امید است تا پایان دولت فعلی زیرساخت آن آماده شود که اتمام زیرساخت الزام ریل را ایجاد می‌کند.

شهریارپور تاکید کرد: این خط ریل باید به خط سراسری متصل شود و به خط ریل اصفهان، خوزستان اتصال یابد، این طرح کلید خورد و به دنبال مجوز ماده 23 و اختصاص ردیف اعتباری است که این اتفاق برای استان مفید خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح انتقال آب بن-بروجن، گفت: تامین آب آشامیدنی نیمی از جمعیت استان با این طرح رخ می‌دهد، گرچه گاهی شیطنت‌هایی شکل می‌گیرد اما این طرح در سال 99 مجددا کلید خورد و حدود 240 میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص یافت.

وی افزود: آبرسانی‌های دیگر مدنظر است به ویژه آب آشامیدنی روستاهای خانمیرزا که ردیف اعتباری دارد و در حال پیگیری است، در استان حدود 730 پروژه نیمه تمام به علاوه آن‌هایی که شروع به کار نشده با اعتبار مورد نیاز بالای 5 هزار میلیارد تومان، وجود دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اعتباری که به این استان به طور متوسط مصوب شده 1000 میلیارد تومان است، در سال 99 کل اعتبار این استان از تمام منابع هزار میلیارد تومان بوده است که تنها 657 میلیارد تومان از آن تخصیص یافت.

شهریارپور گفت: 870 میلیارد تومان علاوه بر آن هزار میلیارد تومان در سال گذشته اعتباری است که از منابع مختلف کسب شد که 755 میلیارد تومان آن تخصیص یافت، در نتیجه باید به دنبال راهکار و روش‌های دیگر بود و به آنچه که برای استان تخصیص یافته قانع نبود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به پروژه‌های استان، بیان داشت: یکی از نقاط ارتباطی استان با خارج از استان جاده بن-داران است که اعتبار خوبی گرفته و در دست اجرا است، بن- بروجن از سال 91 تا 99 کل اعتبار آن 200 میلیارد تومان بود اما در سال گذشته 250 میلیارد تومان اعتبار به آن تخصیص یافت.

وی خاطرنشان کرد: استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های موفق در اجرای طرح‌های آب و فاضلاب است، حدود ده پروژه ایجاد فاضلاب در استان وجود دارد که شرایط خوبی دارند.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: باند دوم سفید دشت-فرادنبه، کمربند شمالی بروجن و راه دسترسی بیمارستان بروجن دارای اعتبار کامل است و هیچ مشکل اعتباری ندارد اما باید پیگیری لازم انجام شود.

 

انتهای پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی