نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان ها: افزایش 102 درصدی نرخ کرایه کمباین برای کشاورزان سنگین است
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
سید علی اکبر فاطمی

فاطمی با اشاره به افزایش 102 درصدی نرخ کرایه کمباین گفت: این افزایش برای کشاورزان سنگین است و باید تعدیل شود.

سید علی اکبر فاطمی نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها در خصوص تعیین نرخ کرایه کمباین در استان بوشهر گفت: در سال جدید نرخ کرایه کمباین 102 درصد افزایش داشته است. به صورتی که در سال گذشته کرایه کمباین برای یک سالت 210 هزار تومان بود اما در سال جاری به 417 هزار تومان افزایش یافته است.

نماینده شورای عالی استان ها در استان بوشهر تصریح کرد: با وجود هزینه های بالای کشاورزی که در سال جاری به کشاورزان تحمیل شده است، افزایش نرخ کرایه کمباین فشار مضاعفی به کشاورزان وارد می کند. بنابراین از جهادکشاورزی درخواست داریم قبل از شروع فصل برداشت گندم این نرخ کاهش پیدا کند.

فاطمی افزود: باتوجه به اینکه در این سال جاری سال، سال بارانی خوبی نبود باید شرایطی برای کشاورزان ایجاد شود که بتوانند محصولات خود را برداشت کنند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر این نرخ به صورت کشوری و سراسری تعیین شده است. در صورتی که استان ها به لحاظ بارش و بازدهی در هکتار با هم متفاوت هستند. برای مثال استان بوشهر جزو استان های خشک و بیابانی است و امسال نیز دارای بارش کم بوده است بنابراین نمی تواند از نرخ استان های با بهره وری بالا پیروی کند.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان ها بیان کرد: بعد از تصویب این نرخ کشاورزان بسیاری به شورا مراجعه کرده و خواستار رسیدگی به این موضوع شده اند که ما نیز کار را پیگیری کرده ایم و امیدواریم در این نرخ اصلاحاتی انجام شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی