در سی و ششمین جلسه هیات‌ رئیسه شورای استان تهران مطرح شد بررسی مطالعات پیامدسنجی طرح جدایی ری
سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
هیات رییسه

سی و ششمین جلسه هیات‌ریٔیسه شورای اسلامی استان تهران با حضور حسن خلیل‌آبادی، نماینده مردم ری در شورای اسلامی استان در محل ساختمان این شورا برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها؛ سی و ششمین جلسه هیات‌رئیسه شورای اسلامی استان تهران با حضور حسن خلیل‌آبادی، نماینده مردم ری در شورای اسلامی استان در محل ساختمان این شورا برگزار شد.
این نشست به ریاست الهام فخاری، رئیس شورای اسلامی استان تهران و با حضور اعضای هیات‌رئیسه با هدف بررسی ۲موضوع جدایی ری از تهران و مشکلات شهرستان‌های استان تهران برپا شد. 
در این جلسه مشکلاتی که تهران بر شهرهای حاشیه خود از جمله شهر ری وارد کرده است و همینطور حقوق قانونی این شهرستان برای داشتن شورای شهر مستقل و همینطور احقاق حقوق مردم شهر ری  مواردی مطرح و بررسی شد. 
الهام فخاری در این نشست با بیان این پرسش که «با توجه به اینکه تهران مسائلش را به همسایگان خود سریز کرده است، آیا فرصت‌ها، منابع و سرمایه‌هایش را هم عادلانه بین همسایگان خود تقسیم کرده است؟» ،گفت: اگر بنا باشد که عدم تفکیک منجر به نادیده گرفته‌شدن خواست مردم شود، باید مورد بازبینی قرار گیرد.
رئیس شورای اسلامی استان تهران با تاکید بر اینکه شورا یکی از ارکان اصلی نظام است، افزود: چرا شهر ری شورای مستقل ندارد. نمی‌شود که شورا شکلی نیابتی داشته باشد و در بحث‌های مدنی و شورایی شهر ری را تکیه‌ای از تهران بدانیم.
در پایان این جلسه با توضیحاتی که حسن خلیل‌آبادی، نماینده مردم شهرستان ری در شورای اسلامی استان تهران در خصوص مشکلاتی مانند ریزش فاضلاب‌های شهر تهران به ری، تخلیه زباله‌های پایتخت در حاشیه این شهرستان، انتقال زندان به یکی از روستاهای شهرستان ری، وجود بهشت زهرا، تخریب آثار باستانی چند هزارساله شهر ری، فیریز شدن اراضی و املاک این شهرستان و غیره ارائه داد، با موافقیت حداکثری اعضای هیات‌رئیسه مقرر شد تا طرح جدایی ری از تهران در شورای عالی استان‌ها پیگیری شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی