رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری خبر داد ارسال 39 طرح پیشنهادی جهت اصلاح قانون به شورای عالی استانها
دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
سس

رضایی سرپیری با بیان اینکه شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری حدود 39 طرح پیشنهادی جهت اصلاح قانون به شورای عالی استانها ارسال کرده است گفت: از این تعداد 6 طرح در کمیسیون های ذیربط شورای عالی استان ها بررسی و 2 طرح به تصویب نهایی در صحن علنی مجلس رسیده و مابقی طرح ها نیز در دست اقدام هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها، حسینعلی رضایی سرپیری رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در جلسه دیدار با حجت الاسلام و المسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد ضمن تبریک بمناسبت ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی و ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) خاطر نشان کرد: شورای اسلامی استان وظیفه خود می‌دانست که با نماینده محترم ولی فقیه در استان دیدار و بار دیگر با آرمان‌ها، راه و گفتمان امام (ره) در سایه پیروی از امر رهبری بیعت نماید.

وی افزود: ایران امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری عالمانه رهبر معظم انقلاب با وجود دغدغه های کشورهای غربی و تحریم های طولانی از کشورهای تاثیر گذار در دنیا و منطقه است و به همه جهانیان ثابت شده که همه کشورها با گذراندن زمان تغییر روش و مسیر دادند اما انقلاب اسلامی به برکت وجود رهبر فرزانه انقلاب بعد از ۴۲ سال همچنان مقتدرانه به مسیر خود ادامه می‌دهد.

رضایی سرپیری با اشاره به بیانیه رهبر معظم در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر استفاده از جوانان در امور، تصریح کرد: بدون شک این حساسیت حاکی از آن است که جوانان دارای استعدادهای بالقوه و توانایی هایی هستند که رهبر تأکید ویژه ای در این مورد داشته و اعضای شوراهم که در دوره پنجم افرادی جوان هستند و امید است که از ظرفیت این اعضا در بدنه نظام استفاده شود.

وی گفت: نظام شورایی سیستمی مبتنی بر خرد جمعی است که به دلیل دارا بودن نقشی تعیین کننده و جایگاهی با اهمیت یک فصل و 7 اصل از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را به خود اختصاص داده است. 

رضایی سرپیری تصریح کرد: در استان چهارمحال و بختیاری 852 روستا، 42 شهر، 26 بخش و 10 شهرستان وجود دارد و مجموعاً 1883 عضو در شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان مشغول خدمت به مردم می باشند و از این تعداد حدود 49 نفر بانوی عضو شورایی در استان داریم.

وی افزود: شورای اسلامی استان نیز متشکل از 10 عضو به نمایندگی از شهرستان های ده گانه استان است و دارای دو کمیسیون فعال یکی فرهنگی، اجتماعی و حقوقی و دیگری برنامه، بودجه و عمران شهری و روستایی است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در کمیسیون فرهنگی افتخار داشتیم طرح برگزاری یادواره شهدای شورایی را بصورت کشوری پیشنهاد دهیم و در استان نیز حدود 13 نفر از شهدایی که سابقه عضویت در شوراهای اسلامی داشته اند را شناسایی کنیم که این شهدای بزرگوار علاوه بر اینکه در لباس شورایی به مردم خدمت می کردند در صحنه جنگ نیز حضور داشتند و به مقام رفیع شهادت رسیدند.

رضایی سرپیری خاطر نشان کرد: شورای اسلامی استان در دوره پنجم  90 جلسه رسمی و فوق العاده با حضور مدیران ارشد استانی و شهرستانی و برخی مسئولین کشوری برگزار و حدود 1300 مصوبه اجرایی اخذ نموده و مهم ترین موضوعی که در دستور کار قرار داد پیگیری جهت توقف پروژه های غیر اساسی و غیر منطقی انتقال آب استان چهارمحال و بختیاری به استان های دیگر از طریق مکاتبه و برگزاری نشست ها و همایش هایی با حضور مسئولین استانی و کشوری و سازمان های مردمی بوده و همچنان هم اقداماتی انجام می دهد که مبادا حقوق مردم استان پایمال شود.

وی ضمن تشکر از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد و استاندار چهارمحال و بختیاری بابت حمایت ها و مساعدت های جامعه شورایی استان و همچنین همکاری در بحث جلوگیری از انتقال آب استان، افزود: من اطلاع دارم در جلساتی که در سطح کشوری برگزار گردیده به جد از حق آبه مردم استان چهارمحال و بختیاری دفاع کردید و اقتدار مسئولین استان را به همگان ثابت نمودید.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری افزود: شورای اسلامی استان حدود 39 طرح پیشنهادی جهت اصلاح قانون به شورای عالی استانها ارسال نموده که از این تعداد 6 طرح در کمیسیون های ذیربط شورای عالی استانها بررسی و 2 طرح به تصویب نهایی در صحن علنی مجلس رسیده و مابقی طرح ها نیز در دست اقدام می باشند.

وی با اشاره به گذشت پنج دوره از عمر شوراهای اسلامی تصریح کرد: پذیرفتنی نیست که همچنان شوراها با مسئله کمبود اعتبارات مالی دست و پنجه نرم کنند. شورای اسلامی شهرها و روستاها مبلغ اندکی بابت پرداخت حق الجلسات اعضا دریافت می نمایند ولی شورای بخش ها و شهرستان ها  با وجود اینکه وظایف مهمی در جهت توسعه بخش و شهرستان و هماهنگی فعالیت شوراهای شهر ها و روستاها بر عهده دارند، به دلیل عدم‌ پیش‌بینی منابع مالی ثابت و مشخص با مشکل جدی روبرو بوده و هستند. تا جایی‌که برای تأمین حداقل‌ها به ناچار استقلال آنها به عنوان نهاد منتخب مردم مخدوش شده است و بعضاً در تأمین حتی محل فعالیت با مشکل جدی روبرو هستند. 

رضایی سرپیری افزود: بخشی از اعتبار شورای بخش ها از واریز عوارض خارج از محدوده ها به حساب هایشان تامین می شد که با اصلاح قانون این عوارضات به حساب خزانه واریز می گردد و عملا  شورای بخش ها با چالش جدی مواجه شدند. در این دوره طرح پیشنهادی اصلاح این قانون به شورای عالی استانها ارسال شد.
همچنین ضروری است مطابق بخشنامه جدید شورای اسلامی شهرها در بودجه سال آینده اختصاص دو درصد بودجه به شوراهای فرادست را مدنظر قرار دهند.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم همه ما بتوانیم راه و مسیر امام (ره) را ادامه دهیم. چرا که همه ما خود را وامدار و متعهد به رهروی از مسیر، راه و گفتمان امام(ره) با هدایت مقام معظم رهبری می‌دانیم.

والسلام علیکم و رحمة الله برکاته

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی