رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی: رفع خطر و توجه به ایمنی مردم یکی از وظایف مهم نظام شورایی در شهرها و روستاها
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
سی امین جلسه

رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی گفت: رفع خطر و توجه به ایمنی مردم یکی از وظایف مهم نظام شورایی در شهرها و روستاها است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی استان خراسان رضوی سی‌امین جلسه رسمی شورای اسلامی استان برگزار گردید.

در این جلسه شهناز رمارم رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی در نطق پیش از دستور خود ضمن عرض تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت تمام حوادث و اتفاقات ناگوار دیماه در سال‌های گذشته گفت: پایان دی ماه سالروز حادثه تلخ پلاسکوی تهران است. یکی از وظایف شورایی و شهرداری‌ها بحث رفع خطر از شهروندان و اطفاء حریق است. طبیعتاً شهرداری های کشور پس از حادثه پلاسکو به فکر سازمان آتش نشانی افتادند و به فکر خرید تجهیزات، آموزش ها، بکار گیری نیرو افتادند و بالاخره وزارت کشور آزمون بکارگیری آتش نشانان را برگزار کرد و در استان ما چیزی حدود ۷۰۰ نفر آتش نشان جدید به استخدام شهرداری ها درآمدند اما این هنوز هم کافی و وافی برای سازمان های آتش نشانی و شهرداری ها نیست.

وی تصریح کرد : اما آنچه مسلم است ساخت و سازهای غیرمبنایی و غیراصولی که بدون رعایت مقررات ساختمانی اقدام به افزایش طبقات یا در مکان هایی و معابری اقدام به مرتفع سازی می کنند که اگر خدای نکرده خطر حریقی بوجود بیاید آتش سوزی ایجاد شود حتی رفتن دستگاه ها و تجهیزات و ماشین آلات اطفای حریق به آن مکان ها وجود ندارد. در همین شهر مشهد رأسا برای اطفای حریق برخی از ساختمان ها در حاشیه شهر مشکل عبور و مرور وسایل حمل و نقل تجهیزات آتش نشانی را داریم. برخی اوقات که انفجاری رخ می دهد و ساختمانی تخریب می شود برای ورود و آوار برداری آن ساختمان باید دو ساختمان سر معبر هم تخریب شود تا آن آوار برداری انجام شود. این نشان می دهد بدلیل ساخت و سازها و توسعه بی رویه حاشیه شهر و ایجاد بافت های ناهمگون و نبود طرح های تفصیلی به موقع ساخت و سازهای بی رویه و نامناسب ایحاد می شود که خطرات جانی برای هم شهروندان و هم آتش نشانان دارد. این را بهانه ای می کنیم که یاد کنیم از شهدای آتش نشان و تقدیر و تشکر کنیم از زحمات آتش نشانان و همکاران ما در شهرداری ها و دهیاری ها و مدد می طلبیم از مسئولین بالادستی که به فکر چاره ای باشند ابتدا بحث تصویب طرح های تفصیلی و جامع و طرح های هادی و در دستور کار قرار دهند که اصول شهرسازی از همان ابتدا با داشتن طرح رعایت شود.

لازم به ذکر است محسن ذبیحی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی به همراه تعدادی از مدیران این شرکت و همچنین امیرحمزه ذاکر معاون مدیرکل در دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری خراسان رضوی مهمانان ویژه این نشست بودند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی