نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان ها: راه‌اندازی راه‌آهن بندرعباس تا لبنان به توسعه استان بوشهر کمک می کند
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
سید علی اکبر فاطمی

فاطمی با اشاره به ظرفیت های استان بوشهر گفت: راه اندازی خط آهن بندرعباس به لبنان می تواند به توسعه استان بوشهر کمک کند.

سید علی اکبر فاطمی نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، با اشاره به توصیه‌های امام جمعه محترم بوشهر گفت: بیانات ایشان می‌تواند کلید طلایی برای پیشرفت و ترقی استان باشد. لازم است مسئولین نظام برنامه های آینده استان بوشهر بدانند.

وی افزود: در حوزه ترانزیت کالا استان بوشهر ظرفیت های زیادی دارد. مسیر راه‌آهن بندر عباس تا لبنان اگر طراحی و ‌اجرا گردد می‌تواند ظرفیت بزرگی در حوزه‌های اقتصادی – فرهنگی - سیاسی برای کشورهای ایران، عراق و لبنان ایجاد کند. در این میان استان بوشهر به عنوان استانی که در مسیر راه‌آهن قرار دارد از این خط آهن منتفع می شود.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان ها ادامه داد: استان بوشهر به عنوان حلقه رابطه با وجود پارس جنوبی و شمالی، گمرک، معدن‌های بی شمار، شیلات،  صنایع گردشگری،  نمونه های از گاز، نفت و پتروشیمی و محصولات کشاورزی ظرفیت زیادی برای بهره برداری از این مسیر ترازنیت کالا دارد.

فاطمه تصریح کرد: بوشهر می تواند نقطه و مرکز این مراودات باشد. استان بوشهر با این ثروت‌ها و ظرفیت هایی که دارد نباید کوچک شمرده شود. نباید استانی با این ذخائری که دارد دارای فقیر و بیکار باشد. باعث تاسف است برای چنین مردمی که ولی نعمتان ما هستند اما گرفتار این معضلات باشند. بنابراین امیدواریم مسئولین نظام نگاه متعهدانه‌ای داشته باشند.

وی بیان داشت: در این چند روز اخیر بارندگی و تگرگ به بعضی مزارع کشاورزی استان خسارت وارد کرده است. چون کشاورزان بخشی از نیروهای بیکار تحت پوشش خود دارند نیاز به کمک و مساعدت مالی وجود دارد تا بتواند در این عرصه بیشتر فعالیت نمایند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی