رئیس شورای استان اصفهان: شوراها برای تصویب طرح یکپارچه مدیریت شهری با نمایندگان حوزه انتخابیه خود در مجلس رایزنی کنند
دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
عبدالله کیانی

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: طرح جامع مدیریت شهری و روستایی در مجلس مجدداً در دستور کار قرار گرفته که ضرورت دارد شورای عالی استان‌ها به طور دقیق آن را بررسی و همه شوراها با رایزنی با نمایندگان حوزه انتخابیه مقدمات تصویب آن را فراهم کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، عبدالله کیانی رئیس شورای استان اصفهان در جلسه شورای اسلامی استان اصفهان که با محوریت بررسی مسائل آموزشی و پرورشی شهرستان‌ها برگزار شد، اظهار کرد: شرایط کشور باعث شده تا آموزش دانش‌آموزان به صورت مجازی برگزار شود و این امر فشار و بار مضاعفی را بر معلمان و بر خانواده دانش‌آموزان وارد و مسائل آموزش و پرورش را پیچیده‌تر کرده است.

وی افزود: آموزش مسئله‌ای است که در هیچ زمانی و تحت هیچ شرایطی نباید و نمی‌تواند متوقف شود و بدون شک توسعه هر کشوری بدون توجه به آموزش امکان پذیر نیست.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه کشوری می‌تواند نگاهی امیدوار به آینده داشته باشد که برای آموزش کودکان و نوجوانان خود برنامه مناسب و مدون داشته باشد، افزود: هزینه در حوزه آموزش یک سرمایه‌گذاری بزرگ است که شاید زود بازده نباشد اما اثرات عمیق آن برای نسل‌های متوالی جامعه را به سوی سعادت و موفقیت هدایت می‌کند.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه اکنون به‌جای منابع زمینی و تعدد کارخانجات و کارگاه‌ها، نیروی انسانی آموزش دیده، کارآمد و امیدوار به آینده بزرگترین مزیت کشورها است، گفت: کشورهایی که امروزه سیر رشد و توسعه را با سرعت فراوان طی کردند در آغاز سرمایه مناسب، امکانات مالی و سرزمینی فراوان نداشتند اما نگاه امیدوار به آینده در کنار سرمایه‌گذاری در منابع انسانی از طریق آموزش و توجه به مدارس و دانشگاه‌ها آن‌ها را موفق کرده است.

کیانی با بیان اینکه باید با یک برنامه‌ریزی جامع، منسجم و هدفمند در نظام آموزشی کشور مشکلات موجود را حل و فصل کرد، ادامه داد: مشکل معیشتی معلمان و اساتید، تغییرات سریع در نظام آموزشی و درسی، نحوه تألیف کتاب‌های درسی متناسب با نیاز جامعه، ارتباط صنعت و دانشگاه، استفاده از منابع دانشگاهی در تحقیقات صنعتی و موارد بسیار دیگر نیازمند برنامه‌ریزی کارآمد و مؤثر در کشور است.

وی با بیان اینکه روند پیشرفت ریاضیات و علوم بر اساس آزمون‌های بین المللی در ایران ضعیف بوده و وضعیت خوبی ندارد، از نمایندگان شورای استان و همچنین شوراهای شهرستان درخواست کرد تا طرح‌هایشان را در این زمینه به این شورای استان ارسال کنند. شورای عالی استان‌ها نیز با توجه به اینکه می‌تواند مستقیم و یا از طریق دولت به مجلس طرح ارسال کند، بدون دریافت پیشنهادات شوراهای استان در حوزه اصلاح قوانین کاری از پیش نمی‌برد.

وی ادامه داد: از اعضای شورا خواستارم مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود را به انضمام پیشنهاد و از نظرات اصلاحی برای شورای استان ارسال کرده تا بتوانیم پیگیری کنیم.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: طرح جامع مدیریت شهری و روستایی در مجلس مجدداً در دستور کار قرار گرفته که ضرورت دارد شورای عالی استان‌ها به طور دقیق آن را بررسی و همه شوراها با رایزنی با نمایندگان حوزه انتخابیه مقدمات تصویب آن را فراهم کنند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی