رئیس شورای عالی استان‌ها: هدف شورای عالی استان‌ها از همکاری با سایر دستگاه ها بهبود خدمات رسانی به مردم است
دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
احمدی

احمدی با بیان اینکه خدمات رسانی ضعیف به مردم نتیجه عدم اتحاد دستگاه‌هاست گفت: هدف ما در شورای عالی استانها از همکاری با سایر دستگاه‌ها بهبود خدمات رسانی به مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استانها در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شورای عالی استانها و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: پیرو توافق های صورت گرفته در سی و پنجمین اجلاس شورای عالی استانها مبنی بر عقد تفاهم نامه همکاری و با تلاش های شبانه روزی همکاران در هر دو نهاد و دستگاه این تفاهم‌نامه آماده شد تا در ماه مبارک ربیع الاول به امضا برسد.

وی با بیان اینکه نظر رهبر معظم انقلاب بر انسجام و وحدت مسئولین و نهادهای کشور برای خدمات رسانی بهتر به مردم است گفت: امروزه ریشه بسیاری از مشکلات موجود در کشور عدم هماهنگی و انسجام دستگاه ها با یکدیگر است.

رئیس شورای عالی استانها خدمات خدمات رسانی ضعیف به مردم را نتیجه عدم انسجام و همکاری دستگاهها عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه شورای عالی استانها اختیار ارائه طرح به مجلس را دارد تلاش کردیم با تمام دستگاه ها وارد تعامل و تعاون شده و تفاهم نامه هایی را به امضا برسانیم و از این طریق بتوانیم طرح های مورد نیاز را به مجلس برده و یا قوانین موجود را اصلاح کنیم.

وی افزود: هدف ما از برقراری ارتباط با سایر دستگاه‌ها این بود که اختیارات موجود در دستگاه‌های مختلف را به اشتراک بگذاریم تا بتوانیم خدمات رسانی بهتری به مردم عزیزمان انجام دهیم.

احمدی امضای تفاهم نامه میان شورای عالی استانها و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) را اقدام مبارکی توصیف کرد و گفت: از آنجایی که بودجه شهرداری‌ها تقریباً یک پنجم بودجه دولت است ظرفیت بسیار خوبی برای همکاری وجود دارد و می توان کارهای بزرگی را انجام داد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تصریح کرد :صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر طرح های بسیار خوبی در کشور اجرا می کند. از جمله این طرح ها بیمه روستاییان با مبلغ هر نفر ۲۷ هزار تومان است که افراد بیمه شده بعد از ۱۵ سال به شرط رسیدن به سن 60 سالگی می‌تواند بازنشسته شوند. اما متاسفانه این طرح مغفول مانده است.

وی افزود: از آنجایی که رفع تبعیض و محرومیت‌زدایی برای ما بسیار مهم است در تلاش هستیم ضمن عقد تفاهم‌نامه با این صندوق از طریق شوراها طرح‌های بر زمین مانده را اجرایی کنیم.

احمدی با اشاره به راه اندازی طرح ستاد همدلی در شورای عالی استان‌ها گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در این زمینه هم می تواند کمک های زیادی به ما کند.

رئیس شورای عالی استان ها تاکید کرد: ما از طریق شوراهای شهر و روستای سراسر کشور می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم چرا که جامعه ۱۲۵ هزار و۹۹۲ نفری شوراها در سراسر کشور شبکه‌ بسیار بزرگی را تشکیل می دهند و از آنجایی که نماینده مردم هستند طرفدارانی هم دارند که با یک حساب سر انگشتی بخش زیادی از جمعیت کشور را در بر می‌گیرند.

احمدی همچنین از راه‌اندازی سامانه جامع شوراهای سراسر کشور به صورت آزمایشی خبر داد و بیان داشت: از طریق سامانه جامع شوراهای سراسر کشور به تمام اعضای شوراها دسترسی داده خواهد شد و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) نیز می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

رئیس شورای عالی استانها در پایان از آمادگی شورای عالی استان‌ها برای همکاری در سطوح مختلف با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا خبر داد و گفت: در هر زمینه ای که بتوانیم آمادگی همکاری برای خدمات رسانی به مردم را داریم.
پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی