امضای تفاهم نامه شورای اسلامی استان گلستان با اداره کل آموزش و پرورش استان
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
شورای اسلامی استان

رئیس شورای اسلامی استان گلستان در جلسه انعقاد تفاهمنامه با اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: اجرایی شدن تفاهم نامه بسیار مهم است و باید تفاهم نامه پس از امضاء به مرحله اجرا و عملیات برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها رضا رجنی رئیس شورای اسلامی استان گلستان در جلسه انعقاد این تفاهمنامه گفت: اجرایی شدن تفاهم نامه بسیار مهم است و باید تفاهم نامه پس از امضاء به مرحله اجرا و عملیات برسد.

وی به رابطه تنگاتنگ بین شهرداریها و ادارات آموزش و پرورش در شهرستانها اشاره داشت و افزود: این رابطه کم رنگ شده است و می بایست تعاملات بیشتری شکل گیرد چرا که ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر برای شوراها تبلیغات موثر و برای آموزش و پرورش بهره مندی از منابع مالی شهرداریها را به همراه خواهد داشت.

رجنی در ادامه سؤالاتی درخصوص نحوه استخدام و بکارگیری نیروها در آموزش و پرورش ، بسته بودن سایت نهضت سوادآموزی و نحوه جذب نیرو به صورت پاره وقت و تمام وقت در آموزش و پرورش پرسید.

رئیس شورای اسلامی استان در پایان بیان داشت: شوراهای اسلامی در سطح استان آماده همکاری با ادارات آموزش و پرورش استان را دارند.

صداقتی معاون اجرایی و اداری شورا نیز بعنوان تدوین کننده تفاهم نامه درخصوص بررسی ها و نیاز سنجی های صورت گرفته در شورای اسلامی استان در راستای تفاهم نامه کشوری توضیحاتی را ارائه کرده و گفت: روح تفاهم نامه به 2 بخش اشاره دارد ؛ 1- ارتقاء سطح فرهنگی ، معنوی و آموزشی دانش آموزان. 2- تقویت مشارکت بین مدیران جهت برنامه ریزی های آموزشی متناسب با شرایط هر حوزه.

وی در ادامه بیان داشت: تعهداتی در تفاهم نامه برای طرفین وجود دارد که ان شاء الله هر یک از طرفین شرح وظایف خود را دنبال خواهند کرد تا این تفاهم نامه منشاء خیر و برکت برای مردم شریف استان باشد.

گوهری راد نیز در این مراسم بیان داشت بدون پشتوانه و مشارکت نهادهای مختلف و مردم شریف کشور و استان، انجام خیلی از امورات برای ما خصوصاً با وضعیت فعلی امکان پذیر نبود به همین خاطر یکی از نهادهایی که نیاز است با آموزش و پرورش مشارکت گسترده ای داشته باشد شوراهاست.

وی به قانون شوراهای آموزش و پرورش که در سال 1372 به تصویب رسید اشاره کرد و افزود: کار اصلی این قانون مشارکت آموزش و پرورش با سایر نهادها است که اگر مفاد این قانون درست اجرا شود در هیچ استانی کمبود منابع نخواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: شوراهای اسلامی نهاد دموکراسی و مشارکت مردم در امور جامعه هستند و ورود شوراهای اسلامی به عنوان اهرم های اجرایی در شهرها و روستاها تحولات بسیاری در جامعه ایجاد کرده است.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی