عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی: هدف مجلس شورای اسلامی حمایت از شوراهاست
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
اقبال شاکری

شاکری با بیان اینکه جریان کلی حاکم بر مجلس حمایت از شوراهاست گفت: این هم‌سویی که میان شورای عالی استان‌ها و مجلس شورای اسلامی وجود دارد یک همسویی مبارکی است که حاصل آن را مردم در زندگی خود خواهند دید و نظام جمهوری اسلامی از این هم‌افزایی استفاده خواهد کرد.

اقبال شاکری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به دیدار با رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: در این دیدار هم در مورد مدیریت شهری که یکی از مظاهر مردم سالاری دینی در قالب شوراهای اسلامی شهر و روستا است و هم در خصوص شورای عالی استان‌ها که مرکزیت و راس ساختار شوراهاست صحبت کردیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه دیدگاه حاکم بر شورای عالی استان‌ها با نیازهای مردم و نظامات کشور همسو است که موجب ارتقاء جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا می شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با اشاره به قانون جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: باید به روح بلند امام خمینی (ره) درود فرستاد که این قانون اساسی را بر اساس مردم سالاری دینی چنان پایه‌گذاری کرد که مردم در امور حاکمیتی خود از طریق انتخابات مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری، ریاست جمهوری و شوراها تاثیرگذار باشند.

عضو سابق شورای شهر تهران افزود: مردم با انتخاب نمایندگان خود در شوراهای اسلامی شهر و روستا، سرنوشت خود در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... را تعیین می‌کنند. در تهران هم در سال‌های گذشته با شکل‌گیری شورایاری‌ها این تاثیرگذاری تا پایین ترین مقیاس زندگی شهروندان راه یافت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با بیان اینکه هم شوراهای اسلامی و هم شورای عالی استان‌ها ظرفیت‌های بسیار بزرگی دارند تصریح کرد: اگر این پارلمان‌های شهری ما و به ویژه نهاد عالی آن یعنی شورای عالی استان‌ها ظرفیت‌های قانونی خود را فعال کنند مطمئن هستیم که زندگی مردم در شهر و روستا کیفیت بهتری پیدا کرده و از آرامش و آسایش بیشتری برخوردار می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید بتوانیم از این ظرفیت‌ها همسو با مجلس شورای اسلامی بهره‌برداری کرده و مصوبات و مقررات و تنظیماتی را ارائه دهیم که نفع آن به مردم برسد و مردم در سرنوشت و زندگی خود تاثیرگذار باشند.

شاکری افزود: خوشبختانه جلسه‌ای که با رئیس شورای عالی استان‌ها داشتم کاملا مشخص بود که این ظرفیت‌ها در حال فعال سازی بوده و مسیر همکاری شورای عالی استان‌ها و مجلس شورای اسلامی در حال فعال شده‌اند.

وی اضافه کرد: در مجلس شورای اسلامی جریان کلی حمایت از شوراهاست. این هم‌سویی که میان شورای عالی استان‌ها و مجلس شورای اسلامی وجود دارد یک همسویی مبارکی است که حاصل آن را مردم در زندگی خود خواهند دید و نظام جمهوری اسلامی از این هم‌افزایی استفاده خواهد کرد.

شاکری در پایان ابراز امیدواری کرد در انتخابات آتی شوراها با حضور گسترده‌تر مردم و نامزدی افراد توانمندتر شاهد شورایی قدرتمند باشیم.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی