عضو شورای اسلامی شهرستان جهرم: شهرداری ها در زمینه جذب نیرو مشکل دارند
چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
شهرداری

شهرداری ها به لحاظ نیروی انسانی دارای مشکلات عدیده ای هستند اگر دولت و مجلس فکری به حال آن نکنند قطعاً شهرداری ها در ارائه خدمات با مشکلات جدید روبرو خواهد شد.

حمید شاکری عضو شورای اسلامی شهرستان جهرم در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با بیان اینکه شهرداری ها به لحاظ نیروی انسانی دارای مشکلات عدیده ای هستند تصریح کرد: اگر دولت و مجلس فکری به حال این موضوع نکنند قطعاً شهرداری ها در ارائه خدمات به مردم دچار مشکل خواهند شد.

شاکری ادامه داد: امروزه پس از گذشت نزدیک ۲۰ سال از تصویب آیین نامه استخدامی کارکنان شهرداری‌ها، هنوز شهرداری‌ها در خصوص جذب نیرو و چگونگی نگه داشت و ارتقا وضعیت آنها و همچنین تامین پرسنل مورد نیاز از طریق استخدام دچار مشکلات قانونی هستند.

وی افزود: همچنین در مقایسه با سایر نیروهایی که به نوعی با بدنه دولت مرتبط بوده و مستخدم دستگاه‌های اجرایی هستند به لحاظ میزان احکام حقوقی مرتبط با آنها دچار فاصله معناداری هستند که میزان دریافتی آنها در زمان اشتغال و مهمتر از آن در زمان بازنشستگی را دچار کسری زیادی می‌نماید.

شاکری  با اشاره به ساماندهی نیروهای انسانی در شهرداری‌ها به‌عنوان یکی از دغدغه موجود در بدنه نیروی های انسانی شهرداری‌ها افزوند: در حال حاضر به دلیل پست‌های خالی و عدم ساماندهی نیروهای شرکتی در حوزه‌های مختلف شهرداری‌ها نیروی متناسب با تخصص مورد نیاز وجود ندارد.

عضو شورای اسلامی شهرستان جهرم خاطر نشان کرد: یکی از مزیت‌های ساماندهی نیروهای شرکتی استفاده از نیروهای متخصص و مدیران شایسته و توانمند در پست‌های تخصصی است.

شاکری در ادامه بیان کرد: کارمندان سایر دستگاه‌های اجرایی به جز شهرداری‌ها، تابع قانون خدمات کشوری و قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در استخدام و مسائلی که پرسنل از آن منتفع می‌شوند اما در خصوص نیروهای شهرداری با دو گانگی روبرو می شویم و این مساله باید توسط وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها حل می‌شده است که متاسفانه در دولت‌های مختلف و علیرغم تلاش آنان و پیگیری‌های انجام شده توسط مسئولین امر منجر به نتیجه نشده و بلاتکلیفی در این زمینه همچنان ادامه دارد.

عضو شورای شهرستان جهرم با بیان اینکه، شورای عالی استان ها ظرفیت خیلی خوبی دارد، گفت: متاسفانه تاکنون ما نتوانسته‌ایم آن طوری که باید و شاید از پتانسیل شورای عالی استان‌ها برای تحقق اهداف مدیریت شهری و به صورت خاص شهرداری ها استفاده کنیم. به نظر می رسد شورای عالی استانها می تواند پیگیرهایی از طریق دولت و مجلس برای اصلاح برخی امور مدیریت شهری انجام دهد و امروزه توقعی جز این هم از شورای عالی استانها نیست.

پایان پیام/1

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی