نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها: عزاداری امسال اربعین متفاوت از گذشته خواهد بود
يکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
حمداله بیگی

بیگی با اشاره به خطر افزایش همه‌گیری ویروس کرونا در تجمعات گفت: تقاضا دارم مردم عزیز ایران امسال عزاداری اربعین را به شکلی متفاوت و در خانه برگزار کنند.

حمدالله بیگی نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با هشدارهای مسئولین برای جلوگیری از برگزاری مراسم اربعین حسینی گفت: متأسفانه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا نمی‌توانیم در استان ایلام مانند سال‌های گذشته مراسم اربعین را باشکوه برگزار کنیم و مجبوریم برای حفظ جان انسان‌ها امسال در خانه یا به‌صورت مجازی برای اربعین حسینی عزاداری برگزار کنیم.

نماینده استان ایلام با بیان اینکه مردم ایلام در هر لحظه آماده پذیرایی از زائران امام حسین (ع) هستند افزود: ما برای پذیرایی آماده هستیم اما متأسفانه شرایط برگزاری این راهپیمایی عظیم وجود ندارد و از این‌ رو از عاشقان اباعبدالله الحسین درخواست می‌کنیم که از آمدن به ایلام خودداری کرده و با رعایت اصول بهداشتی در خانه‌های خودشان عزاداری کنند.

بیگی ادامه داد: از آنجایی‌که موج سوم کرونا در کشور آغاز شده است و مردم از سراسر ایران در استان ایلام برای ورود به عراق تجمع می‌کنند این موضوع می‌تواند بسیار حادثه‌آفرین باشد. چرا که هم خود مبتلا می‌شوند و هم در زمان بازگشت می‌توانند ویروس را در سراسر کشور پخش کنند.

وی از کمبود امکانات پزشکی و بهداشتی استان گفت و بیان داشت: با توجه‌ به اینکه استان ایلام در شاخص سرانه بهداشتی جزو استان‌های کم‌ برخوردار است از این‌ رو در صورتی‌ که تعداد افراد مبتلا به کرونا افزایش یابد امکانات استان توان مراقب از بیماران را ندارد.

پایان پیام/1

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی