رئیس شورای اسلامی استان زنجان تأکید کرد شهرداری‌های استان زنجان مصمم به توسعه ورزش همگانی
يکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵

شیما افشاری گفت: شهرداری‌های استان از همه فضاهای در اختیار خود برای توسعه ورزش به خصوص در زمینه ورزش همگانی استفاده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، شیما افشاری رئیس شورای اسلامی استان زنجان در جلسه شورای اسلامی استان متبوعش که با حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان برگزار شد با بیان اینکه تجهیزات ورزشی در بسیاری از پارک‌های سطح استان زنجان نصب شده است، اظهارداشت: شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌های استان مصمم به توسعه ورزش همگانی و توزیع عادلانه امکانات ورزشی در سطح استان هستند.

جامعه سالم را انسان های سالم می سازند

رییس شورای اسلامی استان زنجان با بیان اینکه جامعه سالم را انسان های سالم می سازند بر ضرورت توجه ویژه به ورزش تاکید کرد و افزود: طبق بند ۳ اصل سوم قانون اساسی دولت مکلف است خدمات ورزشی رایگان در اختیار مردم قرار دهد و در این راستا شهرداری ها و شوراها بیش از هر مجموعه ای تلاش کرده اند.

درخواست مکرر بانوان ابهری برای راه اندازی باشگاه

افشاری با اشاره به مشکلات حوزه ورزش در شهرستان ابهر، گفت: مجموعه ورزشی وحدت به عنوان قدیمی ترین و در دسترس ترین مجموعه ورزشی با فرسودگی بسیاری مواجه شده ولی همچنان از ظرفیت‌های خوبی برای توسعه ورزش در این شهرستان برخوردار است ولی مشکلاتی در خصوص مالکیت بخشی از این مجموعه به وجود آمده که انتظار داریم اداره‌کل ورزش و جوانان استان در این خصوص با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مذاکراتی برای رفع موارد مطرح شده داشته باشد.

افشاری با اشاره به درخواست مکرر بانوان ابهری برای راه اندازی باشگاه در دسترس ویژه زنان پیشنهاد داد: زمین استخر بلااستفاده جنب باشگاه وحدت به این منظورمورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین به وضعیت نامناسب زمین چمن مصنوعی امجدیه اشاره کرد و گفت: این مجموعه فاقد سکوی تماشاگر و سرویس بهداشتی است و به وضعیت نابسامان مجموعه ورزشی و تنها استخر مجموعه عسلک باید رسیدگی فوری شود.

عضو شورای شهر ابهر بلاتکلیفی سالن سه هزار نفری ابهر را از دغدغه های مردم این شهرستان عنوان کرد.

افشاری به نابسامانی چمن مصنوعی شریف آباد اشاره کرد و گفت: بیش از ٢٠ ماه از شروع پروژه می گذرد و شورا و شهرداری تمام سعی و تلاش خود را برای اتمام پروژه انجام داده اند اما هنوز چمن نصب نشده و مردم شریف آباد و شهرستان هر روز از نمایندگان خود پیگیر این موضوع هستند.

وی با بیان اینکه شیوع بیماری کوید ۱۹ آسیب بسیاری بر ورزشکاران و صاحبان اماکن ورزشی وارد کرده است، گفت: باید با تدبیر و تصمیم گیری های شایسته مانع تشدید آسیب ها شد.

توسعه زیرساخت های ورزشی از مطالبات جدی شهرستان زنجان است

عضو شورای شهر زنجان، نگاه تک‌بعدی به ورزش در دوره‌های گذشته شهر زنجان را به عنوان یک چالش برای این مجموعه عنوان و تصریح کرد: نگاه شورای اسلامی شهر زنجان در دوره پنجم، توجه و حمایت به ورزش به‌ویژه ورزش همگانی معطوف است.

احمد نصیری گفت: در حال حاضر توسعه زیرساخت های ورزشی به عنوان یکی از مطالبات جدی شهرستان زنجان است.

وی اظهار کرد: شورای اسلامی شهر زنجان همواره در راستای توسعه ورزش همگانی در این شهر تلاش کرده است و متأسفانه آنچه در گذشته در شورای اسلامی شهر زنجان و شهرداری در زمینه حمایت از یک رشته ورزشی خاص صورت گرفت، به هیچ وجه مطلوب نبوده است.

عضو شورای شهر زنجان، نگاه تک‌بعدی به ورزش در دوره‌های گذشته شهر زنجان را به عنوان یک چالش برای این مجموعه عنوان و تصریح کرد: نگاه شورای اسلامی شهر زنجان در دوره پنجم، توجه و حمایت به ورزش به‌ویژه ورزش همگانی معطوف است.

نصیری با بیان اینکه شهرستان زنجان به عنوان مرکز استان دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه ورزش است، با تاکید بر لزوم توجه به توسعه ورزش در نقاط مختلف این شهرستان، ادامه داد: آنچه که امروز شاهد آن هستیم، وجود برخی پروژه‌های نیمه تمام ورزشی در این منطقه است که امیدواریم در آینده نزدیک این پروژه‌های ورزشی به بهره‌برداری برسد.

جوانان ایجرود فضای مناسبی برای ورزش کردن ندارند

در ادامه این جلسه، نماینده شهرستان ایجرود در شورای اسلامی استان زنجان، بر لزوم تکمیل پروژه‌های ورزشی این شهرستان تاکید و اظهار کرد: تعداد زیادی پروژه ورزشی نیمه تمام ورزشی در نقاط مختلف ایجرود وجود دارد که نیازمند تکمیل است.

محمود عبدالهی با بیان اینکه برخی از فضاهای ورزشی در شهرستان ایجرود بدون متولی بوده و رها شده است، ابراز کرد: یکی از این موارد، زمین چمن بخش حلب است که بدون متولی به حال خود رها شده، در حالی که جوانان این منطقه فضای مناسبی برای ورزش کردن ندارند.

وی متذکر شد: نبود متولی مشخص برای حفظ و نگه‌داری از فضاهای ورزشی این شهرستان باعث فرسودگی فضای فیزیکی و تجهیزات موجود در اماکن ورزشی می‌شود.

این مسئول بر لزوم تمرکززدایی در برگزاری برنامه‌های ورزشی در این شهرستان تاکید کرد و یادآور شد: برنامه‌های ورزشی باید در نقاط مختلف ایجرود برگزار شود تا همه شهروندان این منطقه از استان بتوانند از این برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/2

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی