استاندار آذربایجان‌غربی: شهرداران در کنار جذب منابع دولتی به دنبال درآمد پایدار باشند
چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
محمدمهدی شهریاری

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم توجه شهرداران به ایجاد درآمد به عنوان مهمترین الزام مدیریت شهری گفت: وجود درآمد پایدار نیاز اساسی شهرداری‌ها برای فائق آمدن بر مشکلات است که باید همه اقدامات در این راستا متمرکز شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شواری عالی استان ها، محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی روز یکشنبه در همایش شهرداران آذربایجان‌غربی افزود: مدیران شهری استان باید در کنار جذب کمک های دولتی به دنبال درآمدهای پایدار باشند تا در مواقعی که دچار بحران های مالی می شوند، بتوانند مشکلات مالی خود را از طریق این درآمدها رفع کنند.

وی بر ضرورت مشارکت شهرداری ها با فعالان بخش خصوصی تاکید کرد و ادامه داد: مدیران شهری می توانند برای اجرای بسیاری از پروژه ها به ویژه جمع آوری و دفن پسماند با بخش خصوصی مشارکت کنند.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر نقش مهم شهرداری ها در زندگی روزمره مردم و ارتباط تنگاتنگ با شهروندان بیان کرد: شهرداری ها مهمترین نهاد در ارتباط با مردم هستند.

شهریاری اظهار داشت: بر اساس قانون شهرداری های استان به ویژه در شهرهای بزرگ می توانند اموال مازاد خود را به فروش رسانده و برخی از مشکلات مالی خود را حل کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی نیز در این همایش با اشاره به کمک های دولت به شهرداری های استان، گفت: طی سال گذشته از یک‌هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده به شهرداری های استان، ۴۱۰ میلیارد ریال تخصیص یافت.

ناصر حضرتی افزود: در نیمه نخست امسال نیز ۷۰۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه های عمرانی برای شهرداری ها در نظر گرفته شده که تاکنون ۱۷۰ میلیارد ریال آن تخصیص و بر اساس میزان برخورداری در بین شهرداری های استان توزیع شده است.

آذربایجان غربی ۴۷ شهر دارد و بیش از دو سوم جمعیت سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری این استان در شهرها زندگی می کنند.

پایان پیام/1

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی