رئیس شورای استان سمنان: برنامه ریزان کشوری و استانی از ظرفیت شوراها استفاده نمی کنند
سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
عباس آل بویه

آل بویه با بیان اینکه برنامه ریزان کشوری و استانی از ظرفیت شوراها استفاده نمی کنند بیان کرد: این مسئله از نظارت شورای استان، شهرستان و بخش کاسته و آنها را در انجام وظایف قانونی خود محدود کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، جلسه شورای اسلامی شهر ایوانکی و شهرستان گرمسار با حضور رئیس شورای اسلامی استان سمنان و کارشناسان دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان برگزار شد.

در این جلسه محمدخانی شهردار و اشتری رئیس شورای شهر ایوانکی به بیان مشکلات شورا و شهرداری و همچنین برخی مسائل شهری در حوزه های  آب، کشاورزی، صنعت، مهاجرپذیری شهر، نحوه تخصیص عوارض و ارزش افزوده بدون در نظر گرفتن میزان آلایندگی شهر از شهرک های صنعتی، کمبود نیروی متخصص حقوقی و کارشناس در حوزه های شهرسازی و فنی در شهرداری، فرسوده شدن ناوگان شهری و ... را بیان کردند.

در ادامه جلسه کارشناسان دفتر امور شهری و شوراها موارد مطروحه را پاسخ و قول مساعد برای پیگیری دادند.

در پایان جلسه عباس آل بویه رئیس شورای استان یکی از مشکلات شوراها را نظارت وزارت کشور بر این نهاد مردمی دانست و بیان کرد: با عنایت به اینکه مجلس شورای اسلامی نظارت بر انتخابات و تایید اعضای شوراها را به عهده دارد می تواند ناظر عملکرد شوراها را نیز باشد.

وی افزود: برنامه ریزان کشوری و استانی از ظرفیت شوراها استفاده نمی کنند و شورای عالی استان ها نیز از ابتدای تشکیل تاکنون موفق به ساماندهی ساختار شوراهای فرادست نگردیده و این مهم از نظارت شورای استان و شهرستان و بخش کاسته و آنها را در انجام وظایف قانونی خود محدود کرده است.

آل بویه تاکید کرد: با عنایت به نزدیک شدن به پایان دوره پنجم شوراها ده درصد از سهم شهرداری ها از مسکن و شهرسازی، ماده (۲۳)جرائم راهنمایی و رانندگی در شهرستان ها و ماده (۳۸) نحوه دریافت و تخصیص ارزش افزوده و استرداد مالیات شهرداری ها در سطح استان باید توسط دستگاه های مربوطه شفاف سازی شود. همچنین با عنایت به بخشنامه بودجه شهرداری ها در سال ۱۳۹۹، تخصیص بودجه به شورای شهرستان ها تاکید شود.

رئیس شورای استان سمنان با اشاره به قول مساعد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، پیشنهاد کرد دایره حقوق در سازمان همیاری برای همکاری و ارائه مشاوره به شهرداری های استان تشکیل شود.

پایان پیام/1

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی