محرومیت زدایی از اهداف مهم شورای عالی استان ها / ضرورت انعقاد تفاهمنامه بین شورای عالی استان ها و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا
پنجشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
علیرضا احمدی

رئیس شورای عالی استانها گفت: به دنبال این هستیم که تفاهم نامه ای با قرارگاه خاتم الانبیا داشته باشیم تا به روند محرومیت زدایی از شهرها و روستاهای کشور کمک کرده باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان ها صبح امروز(پنچشنبه) در دومین روز از سی و پنجمین اجلاس شورای عالی استانها که با حضور سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزارشد، اظهارداشت: شورای عالی استانها عصاره یک جمعیت ۱۲۶ هزار نفره است که در یک شورای ۷۵ نفره خلاصه شده است. لذا از شما دعوت کردیم تا با حضور در این اجلاس از کم و کیف این ظرفیت عظیم بیش از پیش مطلع کنیم.

وی ادامه داد: شورای عالی استانها در اصل مجلس دوم کشور است زیرا تنها نهادی است که می تواند موازی دولت به مجلس طرح ببرد و نهادهای مختلف کشور که نیازمند ارائه طرح و لایحه به مجلس هستند می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

علیرضا احمدی گفت: نکته دیگر گستردگی شبکه بزرگ شوراها در سطح کشور است. این ۱۲۶ هزار نفر یک شبکه عظیمی را تشکیل داده است که می تواند تمام سیاست های خرد و کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی را در شهر و روستا به اجرا در بیاورد چرا که شوراها در دورترین نقاط کشور نیز حضور دارند..

رییس شورای عالی استانها خاطرنشان کرد: امروز در هر شهری وارد بشوید عمده کارها با شهرداری و مدیریت شهری است و این ظرفیت ظرفیت بزرگی است.

وی با اشاره به این مطلب که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نقش بزرگی در محرومیت زدایی در کشور داشته است گفت: اعضای شوراهای اسلامی بهتر از هر نهاد و هر فرد دیگری نسبت به محرومیت ها و چالش های هر منطقه آگاه هستند.

احمدی خطاب به سعید محمد گفت: امروز شما را دعوت کردیم تا از این ظرفیت بیش از پیش مطلع شوید و بتوانیم با همفکری و تفاهم مشترک گره از کار مردم باز کنیم.

احمدی تصریح کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا طرح های بزرگی در کشور اجرا کرده است که با همکاری شورای عالی استانها می توان این اقدامات را بهتر و بیشتر کرد.

وی ادامه داد: ما در حوزه محرومیت زدایی دست یاری به سوی شما دراز می کنیم تا با همفکری همدیگر محرومیت های موجود رفع شود و رخت مشکل از تن مردم دربیاید.

احمدی افزود: امروز از همه استانها بعد از گذراندن مراحل مختلفی، نمایندگانی در شورای عالی استانها حضور دارند که افراد توانمندی هستند. لذا به دنبال این هستیم که تفاهم نامه ای با قرارگاه داشته باشیم تا محرومیت زدایی صورت گیرد و هر کجا نارضایتی وجود دارد آن موضوع را با همکاری حل و فصل کنیم.

پایان پیام/2

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی