رئیس شورای اسلامی استان یزد تاکید کرد ضرورت رفع مشکلات آموزش و پرورش استان یزد با همکاری شوراها و دهیاری‌ها
سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱

رئیس شورای اسلامی استان در نشست مشترک با مدیرکل آموزش و پرورش بر ضرورت رفع مسائل ناشی از کرونا در حوزه آموزشی با همکاری و حمایت شوراها و دهیاری‌ها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی استان یزد با حضور مدیرکل آموزش و پرورش باهدف بررسی مسائل و مشکلات و موانع آموزشی این استان برگزار شد.

سید محمود میرابوالقاسمی رئیس شورای اسلامی استان یزد در این نشست ضمن گرامی داشت قیام خونین ۱۷ شهریور، اظهارداشت: سلامت و آموزش لازم، ملزوم و مکمل یکدیگر هستند و همانطور که دانش‌آموزان باید از سلامت کامل برخوردار باشند، آموزش و تعلیم و تربیت نیز حق آن ها‌ست.

وی بر ضرورت رفع مسائل ناشی از کرونا در حوزه آموزشی با همکاری و حمایت شوراها و دهیاری‌ها به منظور اطمینان خاطر بیشتر خانواده‌ها تاکید کرد و ادامه داد: متاسفانه از یک طرف ویروس کرونا همه بخش‌های کشور ازجمله آموزش و پرورش را تحت تاثیر خود قرار داده است و از طرفی نیز نمی‌توان آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت را تعطیل کرد.

*تفاهم نامه همکاری شورای اسلامی استان یزد  و اداره کل آموزش و پرورش در حال تدوین است

نماینده استان یزد در شورای عالی استان ها ‌افزود: شورای اسلامی استان آمادگی لازم را دارد که مساعدت های لازم را به طور مضاعف انجام دهد و در این رابطه تفاهم نامه همکاری بین شورای اسلامی استان و اداره کل آموزش و پرورش در حال تدوین است.‌

میرابوالقاسمی گفت: جامعه باید مهارت همزیستی با این ویروس را یاد گیرد و با رعایت شدید پروتکل های بهداشتی امر آموزش را به‌صورت کاملا منعطف و تلفیقی از مجازی و حضوری ادامه دهد تا پیوند دانش آموزان با مدرسه و معلمان قطع و کمرنگ نشود.

رئیس شورای اسلامی استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است، در استان یزد اجرایی شده است‌ و امیدواریم دستگاه های استان برای تحقق کامل این سند، همکاری لازم را با اداره کل آموزش و پرورش استان داشته باشند.

*اعضای شورای اسلامی استان زبان گویای آموزش و پرورش باشند

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست به ظرفیت بالای شورای اسلامی استان در زمینه های مختلف اشاره کرد و از اعضای شورا خواست؛ زبان گویای آموزش و پرورش ‌باشند.

"‌عباسعلی دانافر" ‌ادامه داد‌: استان یزد از استان های پیشرو در اجرای سند تحول آموزش و پرورش است و امیدواریم گفتمان‌سازی این سند در بین دستگاه‌های استان تحقق یابد.‌

دانافر همچنین به بازگشایی مدارس با توجه به بروز بیماری کرونا اشاره و تاکید کرد: تمام پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت دانش آموزان استان در مدارس‌ در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه زیرساخت‌های لازم در تمام نقاط استان برای برخورداری ‌دانش آموزان و خانواده ها از شبکه آموزش و همه مدارس استان برای دسترسی به اینترنت و سامانه شاد فراهم شده است.‌

گفتنی است در پایان این نشست لوح یادبودی از سوی رئیس و اعضای شورای اسلامی استان به پاس زحمات و تلاش همه فرهنگیان استان و به نمایندگی از آنها به مدیرکل آموزش و پرورش استان اهدا شد.

 

پایان پیام/2

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی