رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری : همه هیأت ها و مراسمات مذهبی در محرم با رعایت کامل پروتکل ها برگزار شد
سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
عاشورا

فرهاد رئیسی دهکردی گفت: آنچه در این 10 روز اول ماه محرم الحرام از سوی هیات های مذهبی و مردم دیده شد حرکتی فرهنگی، زیبا و بالنده بود که نقش مردم و پتانسیل حضور آنان همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری به وضوح مشاهده شد و کلیت کار جالب بود که تمامی هیات های مذهبی به پروتکل های بهداشتی توجه و فاصله گذاری اجتماعی نیز رعایت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال و بخیتاری با حضور مدیران کل  اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی استان، مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، ستاد اقامه نماز و کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان با دستور جلسه تعیین تکلیف هیأت امنای امامزادگان، مساجد و ائمه جماعات، فعالیت کانون های فرهنگی ، خانه عالم برگزار شد.

فرهاد رئیسی دهکردی رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری شورای عالی استان ها در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از مردم استان و هیات های مذهبی و کلیه دست اندکاران در رعایت پروتکل های بهداشتی جهت برگزاری مراسمات عزاداری سرور و سالار شهیدان اظهارداشت: آنچه در این 10 روز اول ماه محرم الحرام از سوی هیات های مذهبی و مردم دیده شد حرکتی فرهنگی، زیبا و بالنده بود که نقش مردم و پتانسیل حضور آنان همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری به وضوح  مشاهده شد و کلیت کار جالب بود که تمامی هیات های مذهبی به پروتکل های بهداشتی توجه و فاصله گذاری اجتماعی نیز رعایت شد.

وی گفت: ایام تاسوعا و عاشورا حسینی امسال غریبانه بود اما حرمت آن حفظ شد که این نشان از حساسیت و اهمیت کار فرهنگی در میان جوامع دارد لذا جهت موفقیت در چنین امور وحدت رویه و یک سخنی در اولویت است.

رئیس شورای اسلامی استان چهار محال و بختیاری با اشاره به عمده مشکلات فرهنگی در سطح استان خاطر نشان کرد: مباحث فرهنگی مساجد و هیات های امنا و موروثی بودن هیأت های امنای امامزادگان از جمله مشکلاتی است که باید در دستور کار مسئولین قرار گیرد. چرا که جامعه بر اساس شرایط روز حرکت می کند و به جهت رفع مشکلات فوق می بایست از نیروهای توانمند و متخصص استفاده شود چرا که مساجد و امامزادگان در فرهنگ سازی نقش عمده و مهمی را ایفا می کنند..

رئیسی با اشاره به مسجد سلمان فارسی در منطقه منظریه شهرکرد افزود: پر رنگ نمودن نقش کانون های فرهنگی در کنار مساجد از ضروریات است  و مساجد نباید به عنوان مکانی صرفا جهت اقامه  نماز باشند بلکه مباحث فرهنگی،هنری و آموزشی بیش از پیش باید در مساجد قوت گیرد و ارتباطات مردمی باید در مساجد بیشتر شکل گیرد که در این بین شوراهای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری آمادگی خود جهت هر گونه همکاری با مبادی ذیربط جهت گسترش امورات فرهنگی شهرها و روستاها را اعلام می دارند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی