رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی: کمیته پیگیری مطالبات شهری برای بررسی مشکلات تشکیل شود
دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
ارکانی

ارکانی با بیان اینکه ما باید برای اعتراض‌های مردم پاسخ قانع کننده داشته باشیم گفت: باید کارگروه پیگیری مطالبات شهری تشکیل و مشکلات به صورت اساسی حل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی در نشستی با مدیران حوزه مدیریت شهری و شوراهای اسلامی استان ضمن بررسی مسائل حوزه شهری این استان بر تشکیل کارگروه پیگیری مطالبات در این بخش تاکید کردند.

 در این نشست رئیس مجمع نمایندگان استان گفت: باید کمیته پیگیری مطالبات شهری تشکیل و همه موضوعات به صورت دقیق بررسی شود چرا که برخی از طرح‌های تفصیلی شهرستان‌ها برای سال‌های طولانی معطل مانده است.

 احسان ارکانی افزود: ما باید برای اعتراض‌های مردم پاسخ قانع کننده داشته باشیم.

 نماینده دیگر مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی از لزوم تفکیک و دسته‌بندی مشکلات گفت و افزود: باید کارگروه پیگیری مطالبات شهری تشکیل و مشکلات به صورت اساسی حل شود.

 حجت الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی نسبت به پیگیری موانع ابراز آمادگی کرد و یادآور شد: موضوعات مهمی مطرح شد و نیاز است جلسات مختلفی برای بررسی آنها برگزار شود.

 نماینده قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی نیز از تمرکزگرایی در کشور انتقاد کرد و گفت: متاسفانه هم دولت بدنه بزرگی پیدا کرده است و هم نظام گران اداره می‌شود.

علی آذری بر توجه ویژه به مناطق محروم تاکید کرد و افزود: اتحاد خوبی بین مجمع نمایندگان استان هست و قدرت خوبی هم داریم و از این ظرفیت باید استفاده کنیم.

بهروز محبی، نماینده سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی این نشست را آغازی بر پایان بعضی از مشکلات شهرداری‌ها و شوراها دانست و گفت: باید جلسات به صورت موضوع‌محور پیگیری شود، در این راستا نیازمند قوانینی متناسب برای اجرایی‌سازی برنامه‌ها و طرح‌ها هستیم.

جواد نیک بین با بیان این که ما متخصص هزینه کردن سرمایه کشور در راه‌های نامطلوب هستیم یادآور شد: یک سری قوانین ما مزاحم و دست و پاگیر است و باید برای آنها چاره‌اندیشی کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی هم با بیان این که بیش از ۷۰ درصد بودجه کشور ملی است گفت: در خصوص بودجه ملی‌، استان کوچک ترین اختیاری ندارد.

مهدی سالیانی سهم استان از بودجه کشور را ۴.۸ درصد عنوان کرد و افزود: از این میزان ما بخش زیادی را به عمران و توسعه شهری اختصاص می‌دهیم.

تعدادی از شهرداران و رؤسای شوراهای شهرستان‌های خراسان رضوی نیز در این نشست موانع و مشکلات حوزه شهری را عنوان کردند.

پایان پیام/1

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی