نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان ها: سلامت یا سواد همراه با بیماری
شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
سید علی اکبر فاطمی

فاطمی گفت: سلامت دانش آموزان در اولویت باشد. باید شرایطی فراهم شود که دانش آموزان بتوانند بدون استرس و دغدغه و مسائل بهداشتی به تحصیل بپردازند.

سید علی اکبر فاطمی نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید در خصوص ضرورت تب سنجی از دانش آموزان هر روز در بدو ورود به مدرسه اظهارداشت: در این رابطه باید دولت برای خرید دستگاه تدابیر لازم را بیاندیشد. تمام دانش آموزان و معلمان باید غربالگری شوند تا موارد مبتلا و مشکوک از سایرین جدا سازی شوند.

وی با بیان اینکه بیشترین سهم در مبتلا سازی را مکان های عمومی از جمله سرویس های بهداشتی عمومی دارند گفت: باید سرویس های بهداشتی و کلاس ها به صورت مرتب ضدعفونی شوند اما کدام تضمین برای ضدعفونی هر روزه این فضاها و حتی برای سرویس مدارس وجود دارد؟

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان ها با اشاره به وضعیت مناطق گرم و روشن بودن کولر و عدم تهویه هوا گفت: با این وضعیت چگونه از تکثیر ویروس در محیط کلاس جلوگیری می شود؟ اگر معلم مبتلا شد و تعدادشان در یک مدرسه زیاد شد چه کسی جایگزین معلمان مبتلا می شود؟ هزینه درمان معلم و دانش آموزان را چه کسی می دهد؟

 فاطمی با بیان اینکه برخی از خانواده ها توان خرید هر روزه ماسک برای فرزندان خود را ندارند بیان کرد: دانش آموزان در صورت عدم تامین ماسک مجبورند ماسکی را که عمرش ۴ ساعت است را ۴ روز استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه آیا در شرایط پراسترس و ترس دانش آموزان می توانند برای یادگیری تمرکز لازم را داشته باشند افزود: آخرین پژوهش ها می گوید حتی فاصله ۲ متری بین افراد نیز ایمن نیست این فاصله در کلاس های فاقد تهویه و با وجود کولر چگونه حفظ می شود؟

وی در پایان تاکید کرد: سلامت دانش آموزان باید در اولویت باشد. باید شرایطی فراهم شود که دانش آموزان بتوانند بدون استرس و دغدغه مسائل بهداشتی به تحصیل بپردازند. با این شرایط بازگشایی مدارس باید با تدبیر بیشتری صورت گیرد و سلامت جسم و روان دانش آموزان و والدین آن ها در نظر گرفته شود. آیا سلامت دانش آموزان اولویت است یا سواد همراه با بیماری و استرس و زجر خانواده ها !

انتهای پیام/2

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی