نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی‌ استان‌ها: استقرار ادارات شهرستان دشتیاری در خارج از حوزه سرزمینی غیر قانونی است
چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
شه بخش گرگیج

گرگیج با تاکید بر لزوم استقرار ادارات مهم در پلان چابهار گفت:­ از نظر قانونی درست نیست که ادارات شهرستان دشتیاری به خارج از حوزه سرزمینی خود خدمات دهند، بنابراین با توجه به اهمیت موضوع ادارات مهم باید در بخش پلان مستقر شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، شه بخش گرگیج نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی‌ استان‌ها گفت: از نظر قانونی درست نیست که ادارات شهرستان دشتیاری به خارج از حوزه سرزمینی خود خدمات دهند، بنابراین با توجه به اهمیت موضوع ادارات مهم باید در بخش پلان مستقر شوند.

 

شه بخش گرگیج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در چابهار اظهار داشت: دشتیاری 6 ماه  است که شهرستان شده است اما برخی ادارات مهمش هم‌چنان در حال خدمات‌رسانی به خارج از حوزه سرزمینی هستد که از نظر قانونی درست نیست.

 

وی افزود: آموزش و پرورش، ثبت احوال، اداره برق و کمیته امداد ادارات با اهمیتی هستند که برای مردم جنوب بلوچستان اهمیت حیاتی دارد و باید طبق تقسیمات کشوری مستقر شوند تا ارائه خدمات به شهروندان مطلوب‌تر پیش برود. خوشبختانه با پیگیری‌های به عمل آمده اداره ثبت احوال پلان مستقل شده اما هم‌چنان دیگر ادارت از دشتیاری خدمات می‌گیرند.

 

نماینده شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: اداره آموزش و پروش دشتیاری با 15 هزار و 800 نفر دانش آموز درحال حاضر علاوه‌بر خدمت‌رسانی به حوزه خودش درحال خدمات‌رسانی به بخش پلان و بخش مرکزی دهستان پیرسهراب چابهار هم است؛ کمیته امداد هم تنها 4700 نفر مدد جو در بخش پلان دارد که همگی در دشتیاری خدمات‌رسانی می‌شوند؛ در این میان اداره برق دشتیاری حوزه‌اش وسیع‌تر است و بخش تلنگ شهرستان قصرقند، بخش پلان و بخش مرکزی دهستان پیرسهراب چابهار را خدمات می‌دهد.

 

گرگیج ادامه داد: خدمات‌رسانی در یک حوزه وسیع قطعا موجب خلل و ضعف‌های عمده در خدمت ادارات و نهادهای متولی می‌شود بنابراین پیشنهاد می‌شود ادارات برق، کمیته امداد و آموزش و پرورش پلان از دشتیاری جدا شوند و در قالب اداره مستقل ادامه دهند.

 

وی تاکید کرد: البته زیرساخت‌های لازم برای استقرار دستگاه‌های اجرایی مهم در پلان فراهم شده و صرفا مکاتبات ادارای و مجوزهایش مانده است یعنی مثلا اداره برق زیرساخت استقرار، تعداد مشترکین و تجهیزات لازم را دارد ولی هنوز در حد نمایندگی در حال خدمت‌رسانی است.

 

نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها به تسنیم گفت: امیدواریم با مستقل شدن این ادارات هم ادارات شهرستان دشتیاری بتوانند بهتر به حوزه سرزمینی‌شان خدمات دهند و هم بخش پلان چابهار که بخش مهمی است توسعه یافته شود.

پایان پیام/1

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی