مدیرکل نظارت بر ذیحسابی های کشور: دستگاه های اجرایی باید به سمت درآمدزایی بروند
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
احمدرضا پاکباز

مدیرکل نظارت بر ذیحسابی های کشور گفت: با توجه به کمبود بودجه عمومی دستگاه های اجرایی باید به سمتی حرکت کنند که از طریق مجوزهای قانونی بتوانند کسب درآمد کنند.

احمدرضا پاکباز مدیرکل نظارت بر ذیحسابی های کشور در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه راه حل مشکل کمبود منابع مالی شوراها و نقش وزارت اقتصاد و دارایی گفت: عمده منابع دستگاه های اجرایی منابع عمومی اصطلاحا به آن بودجه عمومی می گوییم. بودجه عمومی درآمدهایی است که دولت در سطح کلان کسب کرده و از محل این منابع براساس اولویت ها یا ماموریت های برنامه ریزی شده به دستگاه های اجرایی تخصیص می دهد.

 

وی افزود: با توجه به شرایط ظالمانه ای تحمیل شده بر اقتصاد کشور، منابع عمومی روند رو به کاهشی داشته است و طبیعتا بر منابع مالی دستگاه های اجرایی تاثیرگذار است. بنابراین در این جا ما به سمتی می رویم که دستگاه هایی اجرایی در چهارچوب مجوزهای قانونی که کسب می کنند باید پیشنهاداتی برای استفاده از ظرفیت های موجود در راستای کسب درآمد از طریق ارائه خدمات ارائه کنند.

 

مدیرکل ذیحسابی وزارت کشور با تاکید بر اینکه در حال حاضر با محدودیت های مالی در کلیه دستگاه های اجرایی روبه رو هستیم تصریح کرد: اما این جزو افتخارات ماست که با وجود تمامی این محدودیت ها و شرایط تحریمی تلاش کرده ایم کمبود بودجه عمومی به هیچ وجه در پرداختی کارکنان دستگاه های اجرایی تاثیر گذار نباشد. بنابراین سعی شده است که از هزینه های اضافی کاسته شود تا در پرداختی کارکنان دولت خللی وارد نشود.

پایان پیام/1

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی