رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی استان‌ها: رسانه‌‌ها روحیه خودباوری را در میان مردم گسترش دهند
شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
sdfsf

موسوی زاده با بیان اینکه رسانه‌ها باید روحیه خودباوری را در میان مردم بیش از پیش گسترش دهند گفت: مطلوب است رسانه‌ها برای رفع معضلات و مشکلات اجتماع، انتقادات خود را صریح و شفاف و بدون سوءنیت بیان کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، سید محسن موسوی زاده، نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها با بیان اینکه با توجه به گستردگی جهان، امروز رسانه به‌عنوان بهترین ابراز ارتباطی میان انسان تبدیل شده‌اند اظهار کرد: در کشور ایران رسانه پابه‌پای دنیا رشد مطلوبی داشته و این رشد به‌ویژه در ورود رسانه‌های مجازی توسعه بیشتری پیدا کرده است.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی استان ها با اشاره به اینکه امروزه فضای مجازی و رسانه‌های اینترنتی به وسیله مطلوبی برای رشد مطالعه و اطلاعات عمومی مردم تبدیل شده افزود: می‌دانیم که بسیاری از مردم علاقه یا فرصت مطالعه را ندارند اما فضای مجازی باعث شده تا بتوانند به معلومات خود بیفزایند.

 

وی با بیان اینکه در گذشته تسلط بر آب‌ها را سلطه بر جهان می‌پنداشتند اما امروز سلطه بر رسانه حقیقت سلطه بر جهان است اضافه کرد: امروزه شاهدیم که بسیاری از کشورها با علم و دانش بر رسانه‌ها مسلط شدند و با صرف هزینه‌های گزاف امپراتوری رسانه‌ای را ایجاد کردند.

 

موسوی زاده با اشاره به مظلومیت‌ها و فاجعه‌های رخ داده در یمن، سوریه، عراق و محدودیت خبری انتشار آنها اذعان داشت: عدم انتشار حقایق و جهت‌دار بودن رسانه‌های دنیا نشان از سلطه رسانه دارد، خوشبختانه جمهوری اسلامی در بخش رسانه توسعه مطلوبی داشته هر چند که علاوه بر تحریم اقتصادی از نظر رسانه‌ای نیز تحریم هستیم.

 

وی با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی پس از آنکه از طریق جنگ نظامی نتوانستند بر کشور پیروز شوند راه‌های جدیدی برای مبارزه انتخاب کردند که تحریم اقتصادی یکی ازا این راه‌ها بوده است تصریح کرد: امروزه جنگ رسانه‌ای از سوی دشمن بیشتر مشاهده می‌شود.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه برای جلوگیری از تاثیرگذاری رسانه‌ها بر جو داخلی باید برنامه‌های عقیدتی و رسانه‌ای مناسب را از سنین دانش‌آموزی آغاز کنیم ادامه داد: کارشناسان حوزه‌های مختلف باید مطالب واقعی را در قالب‌های زیبا و ماندگار ایجاد کرده و به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب معرفی کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران جزء 10 کشور برتر از نظر علمی است بیان کرد: رسانه‌ها باید این خودباوری را در میان مردم بیش از پیش گسترش دهند و مطلوب است برای رفع معضلات و مشکلات اجتماع، انتقادات خود را صریح و شفاف و بدون سوءنیت بیان کنند.

 

موسوی زاده با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس جوانان و انقلابی‌ها با جانفشانی از ورود نیروهای متجاوز جلوگیری کردند به شبستان گفت: امروزه لازم است همه نیروهای انقلابی وارد صحنه رسانه و فعالیت‌های فرهنگی شوند و در برابر هجمات دشمنان کارهای شایسته‌ای انجام دهند.

 

وی در خصوص فعالیت خبرگزاری شبستان یاد آور شد: خبرگزاری شبستان حضور بسیار مطلوبی در صحنه دارد و اکنون نیز که به صورت تخصصی موضوعات فرهنگی و اخلاقی جامعه را پیگیری و واکاوی می‌کند نشان از هوشیاری آن است و جای تقدیر دارد.

پایان پیام/1

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی